Tuesday, May 10, 2005

The Memories...sweet!! :)

Happy!!...satu perkara yang langsung tak saye duga telah berlaku semalam..tanpa saye sangka, sorang kawan lama dari sekolah rendah hantar sms pada saye..dia memang istimewa bagi saye. Sangat istimewa..hehehe! Kami lost contact for almot 11 years already since after finishing our primary school in Sekolah Kebangsaan Sultan Hisamuddin Alam Shah or famously known as SKSHAS in year 1994.. in fact, saye dah putus harapan untuk mencari dia semula sebab rasenye dia pon dah lupakan saye..maklumlah, siapelah saye ni di mata dia...:-
tapi semalam, benar-benar saye terkejut dan masih lagi tak percaya bila dia memberitahu bahawa dia merupakan orang yang saye cari selama ini..bukan saye tak pernah mendengar cerita tentang dia, in fact beberapa kali le jugak sebab family dia pernah mendapat liputan akhbar dalam ruangan sukan di suratkhabar tempatan..melalui ruangan tu jugak saye dapat tahu rupanya dia merupakan seorang atlit negara yang berbakat besar..memang saye dah jangka sebab dari zaman skolah lagi, dia memang seorang atlit yang boleh bermain hampir kesemua jenis permainan..just name it..hockey, bolasepak, takraw...dan kerana bakatnya dalam sukanlah membuatkan saye suka pada dia ketika itu..hehehehe! Kawan-kawan skolah yang rapat dengan saye semasa darjah 6 kesemuanya mengatakan kami pasangan yang secocok (hahahah...budak2 lagi) kerana masing-masing terer sukan..dia seorang yang pemalu dengan perempuan (agaknye la..), soft-spoken, smart in his own way, and very secretive about his feelings..tapi saye amat menyenangi dia..

Tak sangka..rupenye dia masih mengingati saye. And what surprising me more was when he told me that he still remember my birthday! Tersenyum lebar saye..rase macam muka saye merona merah and darah panas menyerbu ke wajah saye..anyway, itu hanya perasaan seorang sahabat kepada sahabat yang sudah lama tidak berjumpa.. GEMBIRA kerana ade rupanye orang yang masih mengingati saye.. SUKE kerana dia sudah menjadi seorang yang berjaya dalam bidang yang dia minati, sepertimana yang telah saye jangka..BANGGA kerana saye pernah menjadi orang yang rapat dengannya dulu..

saye harapkan satu hari nanti kami akan bersua muka.. orang yang pernah mendapat tempat yang istimewa dalam hati saye akan tetap saye appreciate walaupon hanya seorang kawan sekolah rendah... :-) sukenye!!! saye berdoa semoga persahabatan kami akan kekal sehingga ke akhir hayat.. kepada dia, saye doakan semoga dia berjaya dalam bidang sukan yang diceburi.. insya-Allah, jika berkesempatan saye akan attend any of his tournament sebagai tanda sokongan kepada seorang sahabat yang seringkali datang mengetuk pintu kenangan di hati saye..

2 comments:

sHaHiedDaH said...

weih! lagi bukti bersilang jantina.. hehe.. cinta kenangan silam ek hanin..eewaahhh..

Anonymous said...

dia kan presiden..kena la mendahului carta...

tapi kan hanin..mgg best ler kalu jumpa member2 lama nih... tambah2 yg dah bertahun2 tak jumpe.. hehe ;)