Sunday, June 10, 2007

Post-Walimah (my big bro's)



Assalamualaykum...



Alhamdulillah, my big bro, Hazim dah jadi a husband last week.. akad nikah di Ipoh, Perak on 2nd June 2007 and kenduri sebelah pihak perempuan berlangsung petang tu jugak.. then, the next day pulak walimah kat my home... memang sangat meriah! it was more of a gathering event to my extended family members and friends of our family... about 1000 guests showed up and alhamdulillah, cuaca pon terang and just nice... elok jek majlis tamat and kitorang kemas2 barang kat khemah, hujan pon turun dengan lebatnye... so thanks to all yang datang sama2 memeriahkan majlis... perhaps next year punye pon boleh datang lagi ye... heh heh heh..

Rupa-rupanye, organize majlis kawen nih memang sangat memenatkan... seminggu sebelum majlis, me and my sisters memang tido lewat and buat preparation for the big day.. but frankly, altho penat sangat2 tapi cukup puas hati and tak serik sebab all the joy could be felt on that day.. cuma, memang ade rase terkilan and sayu sebab my younger bro, Apih, could not present.. tapi dia memang selalu call and even mase akad nikah pon, dia suruh taruk phone kat tepi my bro, Hazim so that he could hear the lafaz... hehehe... and the moment was so touched, thus making my mum to decide that the next wedding ceremony won't be held unless Apih was around... well, i kinda agree with that..

So, post-walimah, me and my sisters decided to be in 'coma' for 2 days... heheheh.. siap pesan kat my parents lagi, kalo kitorang tak bangun for 2 days tu, do not get worry... hehehe.. cakap je lebih tuh.. padahal, the next day kitorang dah berduyun2 pi Alamanda main bowling with the new husband-wife.. 16 org wooo main boilng.. kah kah kah.. sampaikan petugas kat bowling alley tuh pon kerumun tengok kitorang main... well, the sweat and tiredness were all gone, anyway...

Now, I am waiting for the call for work.. probably somewhere in July dah start kerja... hope I can be a safe one... kalo nak kate a good doctor, probably I have to wait for some time so that I can gain experience more and learn as much as I can in order to achieve that... and I've heard some of people out there once said that, the only time u can learn is during the student life.. after graduate from the school, u will be so busy to learn anything.. but as for me, life itself is a learning process so no such thing as 'no time to learn'.. I pray to Allah the Al-Mighty to make me strong to face all the tribulations and hardship... and grant me the strength to be steadfast with what I believe and what I hold...

Pray for me, please...



p/s: gambar kat friendster ye... nanti saye upload lagi..

5 comments:

SKA Mobile said...

Wah, 1000 orang rupanyer..patut ler meriah. Tak pe..penat2 tue sumer dijanjikan pahala, insya-Allah ;-). Anyway…Hopefully u succeeds in getting the Hospital U requested.

p/s : Nanti bleh try lawan bowling, kita tengok..sapa yg lagi banyak masuk longkang..:-p

Anonymous said...

yay!
akhirnya tak sia2 ujan lebat kat putrajaya.. akhirnya sang suria menjelma.. perggh mesti pelangi ader nih..

SKA Mobile said...

hehe..;-)

Hanin Farhana said...

alamak... gambar kat friendster susah nak upload le.. takpelah, next time datang rumah boleh tengok ye... hehehe..

suria : thanx..
anonymous : aik.. happy pulak dia.. hehehe...

Unknown said...

aku ingat post majlis ko tadi... tergezut tgk title tu... hohoho