Friday, April 22, 2005

Thursday Morning in My Room???

Right now, I’m having breakfast sambil dgr lagu ‘Mengapa’ by Nicky Astria yang tgh berkumandang melalui laptop kuning abang saye yang dah beberapa kali bertukar tangan between 3 persons, Abe, Adek and me..hehehee..best bile ade abang yang begitu sporting macam Abe..he’ll try his best to help the other siblings (especially me!) if any one of us are in need (again…especially me..) And he’s the type yang susah nak marah orang and very very kind-hearted.. Once, my Abah pernah cakap kat kitorang adik-beradik mase tengah cakap-cakap pasal Abe (well, of course Abe was not around le..) “bukan senang korang nak dapat abang yang baik, tak pernah marah, responsible and bla bla bla…” well…my Abah is not the type yang suka puji orang but when he makes a good comment about someone, that means orang tuh memang deserve the compliments.. Anyway, saye memang rase bertuah dapat abang macam Abe saye..even some of my friends yang pernah kenal Abe pon said the same thing about him..kan Shade??! Hehehe…bestnye!!

Sedap le pulak sandwich tuna and egg + cheese yang saye buat nih…nyum nyum! Lately suke pulak buat breakfast sendiri because rase mcm puas hati and save money. Ye la kan, sekarang nih JPA scholarship pon dah habis and terpaksa menumpang simpati from Abah and Ummi untuk monthly expenses..luckily I’m not the shopping-type so takde le rase sempit sangat hidup tak berduit nih..makan pon tak banyak.. Sometimes I only eat once in a day…nasi pon tak berapa makan dah, just makan lauk jek..hehehe..my friends pon pelik how can I survive without eating rice.. biase je rasenye…in fact, this is the best diet I’d ever try (hahaha..nih le 1st time saye restrict my food intake. Kalo tidak pakai belasah je, asalkan tak pedas).. bukan sebab nak kurus tau tapi just nak try the Atkin’s diet @ diabetic diet yang pernah disyorkan oleh my uncle (a doctor, GP).. He said it’s good to control your diet from early stage rather than getting the disease then baru nak kecoh-kecoh start diet..alah, kalo benda yang baik, ape salahnye try, kan?! Memula, memang ade byk negative response among people around me about my eating habit tapi peduli ape..saye bukannye beli makanan guna duit diorang. In fact, saye tak kacau hidup diorang pon.. Well, maybe le kacau sket otak and mata diorang…kalo makan kat foodcourt yang bebudak UIA Kuantan slalu pergi (nama dirahsiakan sebab nanti ramai pulak yang bertumpu ke situ sebab nak tengok saye makan..nyeh nyeh nyeh…), mesti ade jek orang yang menoleh and staring at me while I’m finishing my meal, usually lauk ikan, daging or ayam with vegetables. Jadi tumpuan le pulak..hehehe..

Okaylah, nak sambung buat case write-up..esok nak hantar. Petang ade long-case presentation dgn Dr. K.A…present the same case jelah! Malas nak cari case baru.. So, have a nice day, friends…assalamualaikum..

p/s : sape yang nak tahu pasal Atkin’s diet tuh, boleh le inform saye..:)

1 comment:

sHaHiedDaH said...

hehe..abe ko mmg best..tp apsal ko x best ah? sian abg ko hiihi..