Sunday, November 18, 2007

Finishing..



Assalamualaykum..

Alhamdulillah, i'll be finishing my O&G posting this week.. starting this Wednesday, i'll be on leave until 30th November.. menghabiskan balance cuti yang ade sebelum masuk posting baru.. next posting is Medicine, the busiest posting so far.. surely tak dapat nak lepak2 macam sebelum nih le.. kalo O&G nih dah busy, Medicine nih lagi busy.. takpelah, at least dapat Surgery last posting.. boleh relax sket..

Last Friday was my last on-call.. kalau sebelum nih, my on-calls were quite relax but the latest one was not.. ade 3 EM-LSCS and 1 suspected ectopic pregnancy punye operation that night.. anyway, still able to sleep for 2 hours.. baru je siap2 nak balik at 7.30am the next morning, another phone call came in.. "Hanin, there's another emergency caeser for you.. poor progress la.. sorry, last minute punye gift.." Neesa told me.. argh! well, at least keja lain dah settle except that one.. and I was late sbb the registrar dah open up the tummy.. it wasn't my fault sbb they told me late.. anyway, Dr. Norizah was kinda nice to me becoz she knew that it was a last minute decision anyway.. everything went on smoothly and I finished up my last on-call peacefully! At last!!! Dah habis O&G..

Actually, I kinda love this posting bcoz the patients are of XX type.. hehehe.. But takpelah, other posting pon okay jugak kan.. sekarang nih, tinggal nak assessment with my supervisor tomorrow and presentation GDM the next day.. then boleh cuti kat rumah.. Hope everything would be okay le.. dah jadik malas nak kerja sbb dok pikir nak cuti jek.. my sisters and I dah plan, nak pi tgk wayang and main bowling.. shopping and pi Times Square le.. awaiting Adek and Kim balik.. Cik Bib is struggling for SPM right now.. tadi pi jenguk dia, nampak ceria jek minah tu.. macam tak exam jek.. anyway, dia bagitahu cita2 baru dia, nak jadi guru pendidikan khas, especially yang mengajar student yang pekak and bisu.. Reason, kelas dia takkan bising and student takkan marah2 or mengumpat dia.. hehehe.. sure peaceful jek kelas dia, katenye.. macam2 le Cik Bib nih.. in a way, mulia jugak le cita2 dia tuh.. hope SPM dia dapat score le..

Last Friday, first time naik ambulan hantar patient ke Hospital Putrajaya.. jumpa Asma'.. happy sgt!! for 2 reasons.. !st, naik ambulans and bunyi siren tuh.. huhuhuh.. best jugak ek.. 2ndly, jumpa my sahabat.. huhuhu.. Yesterday pulak, masa pi Alamanda ngan Fatin, jumpa Dadie, my junior back in SSP.. happy sangat sbb tak sangka dapat jumpa old fren from old skool...

Hmmm.. takde idea dah.. next time le, bile idea melimpah nanti saye akan update balik.. sekarang nih, tak banyak sgt benda nak cerita pun.. So, take care all..

p/s : kepada mereka yang dapat straight A's dalam UPSR lepas, congrats ye.. tak dapat nak wish congrats in person..

1 comment:

Nadia said...

Hai Hanin,

Dah nak habis posting ONG ye and next station is General Med? My hubby tgh buat General Med kat HKL. So far, dia ckp ok je.. his last rotation will be ONG, which is after my delivery. Good luck n kuatkan semangat ye..