Sunday, April 17, 2005

Mahathir meets Mahathir..

Herm..bergenang airmata saye bila baca newspaper this morning and saw the photo of cute Mahathir from Acheh, smiling innocently in a way which i personally think is too cute, with Dr. Mahathir beside him..saye mengikuti kisah adik Mahathir ni sejak beberapa hari yang lalu..dalam newspaper smalam, penulis yang bersungguh-sungguh menemukan adek Mahathir dengan idola beliau menceritakan bagaimana tinggi harapan adek Mahathir yang sebelum ini hanyalah satu angan-agan bagi dirinya..seorang anak yatim piatu yang hidup berdikari dan mengamalkan kehidupan sebagai seorang Muslim yang dididik dengan sempurna mengikut nilai-nilai Islam. Bertuah sungguh kedua-dua arwah ibu bapanya...walaupon tinggal sebatang kara di dunia yang sedang dikemudi oleh arus jahiliyyah ni, seorang anak yatim piatu masih mampu menegakkan khilafah Islam, mungkin bukan pada mana-mana negara tapi cukuplah dalam diri seorang kanak-kanak yang masih berusia 9 tahun..

Kagum...terharu..perasaan bangga menyelinap ke seluruh tubuh saye. At the same time, rase malu jugak sebab kanak-kanak di Malaysia ni jauh lebih mewah berbanding dengan mereka di Acheh namun itu semua sudah menjadikan anak-anak Muslim di sini 'spoilt'...ape yang mampu saye lakukan? ape yang terdaya saye sumbangkan supaya generasi Islam yang akan datang akan kembali ke landasan Islam yang sebenar?..baru tersedar hati dan jiwa saye perlu kuat untuk memikul beban dakwah yang telah Allah syariatkan atas kite semua..

Anyway, too much things to be done..yang penting, saye akan berusaha untuk kekal di atas jalan tarbiyyah yang pernah saye kecapi nikmat dan ketenangan walaupon ramai sahabat2 yang bersama-sama saye dulu nampaknye seakan tersungkur sudah sedangkan kami masih lagi di pinggir medan tarbiyyah yang sebenar.. Allah, berikan kekuatan pada saye untuk istiqamah atas jalanMu ini..

Well, terdetik dalam hati saye, adek Mahathir inilah idola kerdil saye..:) teringin nak bersua muka satu hari nanti..

No comments: